Op naar Santiago de Compostella te voet voor de 2 de Keer

dag 51 vrijdag 6-juli

Hoogte 149Mtr gelopen 22.29KM gemiddeld 5.0Km/uur temperatuur 20 graden N47.27.866 O3.44.641

7 uur vertrokken vanaf een jeugtherberg ik moet zegen geweldig vandaag vandaag naar Vezelay, maar na 2 uur stond ik weer op hetzelfde punt waar ik van vertrokken was, dat is balen en lachen tegelijkertijd, want nu dan maar over de grote weg en ik liep daar heen en op dat moment dat ik dat wilde gaan doen kwam ik een Duitse vrouw tegen. Mag ik wat vragen ga jij naar Vezelay? Ja vandaag, mag ik met je mee lopen, Ja hoor en ik vond met haar hulp de weg naar Vezelay. Zij vertelde dat ze wel 6 blaren had, ze had schoenen van 15 jaar oud. Die mag je dan wel eens weggooien.

We hebben nog een genoegelijke dag gehad en morgen voor mij maar weer eens een rustdag en dat allemaal in Vezelay.

Veel Nederlanders zijn hier maar het is nog niet erg druk de kosten per dag zijn hier 15 tot 20 Euro 2 jaar geleden moet ik opbiechten heb ik hier niets betaald.

Het weer was zo slecht en ik moest 50 Euro wisselen maar dat kreeg ik niet voor elkaar en ik dacht dan maar door lopen, ik heb er toen wel een gebedje voor gedaan.

Groetjes van een Pelgrim.

Reacties

Reacties

anneke

Ha die pelgrim,

Je mag wel 2 compostolaten ontvangen! Het is bijna de stille omgang die je doet, 2 stappen vooruit, 1 achteruit.
Je loopt tweemaal de afstand!!
Vezelay is prachtig en de Madeleine staat daar zo trots op de heuvel.
Goed dat je de namen van de stadjes noemt dat volgt wat makkelijker.
Kus van de thuisblijver, Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!