Op naar Santiago de Compostella te voet voor de 2 de Keer

Dag 106 Maandag 27-8 Temp ±22Graden

Hoogte 905Mtr, Gelopen 26KM Gemiddeld 5.5Km/uur N42.20.526 O3.42.204w

Zo vanmorgen pas om 6 uur wakker, begin aan de nacht te wennen.
Ik was nog geen uur onderweg of een resaurantje kwam ik tegen daar na binnen gestoven, kreeg ik een peen (stokbrood) vroeg of ik er ham of kaas op kon krijgen.
Ze lachten me uit Jam en boter was het enige wat ik kreeg. Zij zat met een dochter en een schoonzoon die net zouden gaan wandelen een plaats voorbij Burgos.

Kwam ze onderweg nog wel tegen. Maar Burgos is ver heel ver om te zoeken naar een slaapplaats. En zo kom je iedere dag dezelfde mensen tegen.
De eerste stop had ik een leuk contact daar kreeg ik van een hospita meteen 3 zoenen, mijn dag is weer goed.

Groetjes Anton.

Reacties

Reacties

Adri Platje

Hallo Anton,
We hebben elkaar ontmoet in Saint Jean Pied de Port en in Roncevalle. Vrijdag 29 augustus ben ik weer thuis gekomen. In totaal heb ik er 29 dagen overgedaan om van Veldhoven naar Cabo Finisterre te fietsen: in totaal 2506km. Santiago viel mij eigenlijk een beetje tegen: hartstikke druk en daar had ik geen behoefte aan. Ik raad je af om in Santiago in het Seminario Menor te gaan overnachten: dat is een erg ongezellige en onpersoonlijke betonnen bunker.
Onderweg heb ik menige loper ontmoet en daar maak ik een diepe buiging voor. Op de fiets krijg je het ook niet cadeau maar als ik al die pelgrims over de Meseta zie lopen dan krijg ik bewondering.
Ik ga je volgen: succes en geniet met volle teugen. Voor mij is het afgelopen en dat voelt heel vreemd. Greet is nu twee al maanden thuis van haar wandel pelgrimage van Veldhoven naar Santiago en zij heeft nog steeds moeite om uit haar ritme te komen.
Ik heb overigens genoten van je spel op de mondharmonica in L'Esprit du Chemin.
Groet Adri Platje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!